La visita s’emmarca dins el procés de reforma del mercat i han pogut veure nous models de parada que inclouen la degustació o la compra en línia
Diversos placers del Mercat de la Masuca, entre els que s’hi trobaven la Precintada de l’Associació de Botiguers, Montse Esquius i membres de la junta han visitat el Mercat del Ninot i el Mercat de Sant Antoni de Barcelona. Ho han fet acompanyats de diversos tècnics del departament de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament d’Igualada i amb l’objectiu de poder conèixer de primera mà els projectes de reforma i reconversió que aquests dos mercats han realitzat per modernitzar-se.
Tant el Mercat del Ninot com el de Sant Antoni són dos exemples de mercats punters que recentment s’han reformat. Els placers han pogut veure parades de tercera generació, amb conceptes diferents com són la degustació, productes molt singulars o parades amb una decoració extraordinària. També han pogut veure diferents exemples de parades amb repartiment a domicili i de compra en línia.
Al mercat del Ninot els placers han estat rebuts per Eduard Escofet, president de l’associació de placers del mercat i la Sílvia Domènech, directora del Mercat. Al mercat de St. Antoni l’encarregat de fer la visita ha estat el seu gerent, Miquel Humedes.
Els dos mercats que s’han visitat tenen importants similituds com el fet que els dos tenen un comerç d’autoservei al seu interior. En el cas del Mercat del Ninot es tracta de Mercadona i en el de Sant Antoni de Lidl. A banda, el Mercat de Sant Antoni també té un gimnàs dins les seves instal·lacions. Són dos exemples que han demostrat als placers els avantatges d’incloure un supermercat a l’interior del mercat.
El conjunt de placers del Mercat de la Masuca s’han mostrat satisfets i entusiasmats amb les propostes dels dos mercats, dos bons exemples de reformulacions i modernitzacions de mercats històrics adaptats a l’actualitat social.